go foto

248-2015

Open Dag


edge
Zaterdag 5 september 2015
Het is vandaag 'Open Dag' bij Fotoschool Keistad. Ik ben er bij om hand-en-spandiensten te verrichten. Dat betekent koffie halen, afwas opruimen, koekjes rangschikken en nieuwe klanten te woord staan.

Rond het middaguur dient zich een potentiële studente aan. Ze heeft haar camera en een kompas (!!!!) bij zich. "Of we alvast wat kunnen oefenen met extreme scherptediepte?".

"Maar natuurlijk!"

Uiteindelijk is deze mevrouw naar huis gegaan met zeer bruikbare foto's voor haar nieuwe website. Ze heeft zich ook aangemeld voor een cursus. Zij blij, wij blij!
Comments

073-2015

Jesse


edge
Zaterdag de 14e: Na drie intensieve dagen in Limburg is het wel weer wennen aan het gewone leven, zeker als je een hele dag -in de schoolbanken- moet luisteren naar een mevrouw die vertelt over de gewenste ondernemerskwaliteiten van een fotograaf.

Jesse zit op de Jaaropleiding van Fotoschool Keistad in Amersfoort. Hij was na afloop van alle woorden wel bereid om even een beetje te dollen en het hoofd weer leeg te maken.

Fotografie ontspant! Lekker...
Comments

145-2014

edge
27 mei 2014: De dag van de fotoworkshop!

Het is altijd leuk om kennis te mogen overdragen aan jonge mensen. En het wordt geweldig als je cursisten hebt die enthousiast zijn, goede vragen stellen en prachtige plaatjes maken.

Vanochtend had ik zo'n topontmoeting met Estelle, Erika, Claire, Inge, Erwin, Ewout en Shems.
Aan het eind van 'de les' zijn we gezellig met z'n allen in de hal gaan liggen. Fotografen hebben vreemde fratsen.
Comments

103-2014

edge
Dinsdag 15 april 2014: Sander is mijn favoriete plaatjesprofessor.

Geesten vastleggen
Hij was de eerste die duidelijk kon uitleggen welk verband er bestaat tussen ISO, sluitertijd en diafragma. En hij leerde me veel kunstjes, zoals dezelfde persoon tien keer op een foto zetten zonder Photoshop te gebruiken. Of: je naam schrijven met een zaklantaarn. Of: geesten fotograferen. Kortom: Sander is Heilig!

Prachtige plannen
Zijn fotoschool in Amersfoort loopt als een trein. Maar Sander wil meer. Hij wil bekender worden en nog meer cursisten een fotografische ontdekkingsreis laten maken. Sander hanteert de motto's: "Iedereen kan leren fotograferen" en "Je kunt meer dan je denkt". Kijk, daar houd ik van.
Vanmiddag hebben we eens lekker zitten brainstormen over kansen, mogelijkheden en nieuwe terreinen. Het was niet alleen leuk, maar ook effectief. Er ligt tenminste één prachtig plan op tafel. Als we dat voor elkaar weten te boksen, dan past er volgend jaar geen camera meer in de studio van de fotoschool, zo druk gaat het worden.

Doe het nu
Mijn advies: als je in de buurt van Amersfoort woont en je wilt de beste fotocursus uit de regio volgen, schrijf je dan snel in bij Fotoschool Keistad. Volgend jaar zou er wel eens een wachtlijst kunnen zijn...
Comments